jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

GRILLTRÄFF, LÖRDAGSLUNCH 🍔🍗🌽

Publicerad 2018-07-02 10:31:05 i Intressepolitik, Personligt, assistans, bilder,

Min polare Tobbe bjöd spontant till en grillträff hemma på sin uteplats. Det blev trångt där, så äta fick vi göra inne. Så klart tog jag kommandot över grillandet, van som jag är vid det... annars vet man inte hur det hade gått!
Kul att träffa kompisarna från skoltiden, även Kattis var med! Vår lärare vi hade i skolan, Maj, är nu kontaktperson till Kattis och numera hänger de ofta på då vi som har assistans träffas. Det är lite svårare för Kattis att "spontangöra" grejer eftersom hon bor på en gruppbostad. Jag kan ju bestämma precis när jag vill göra vad jag vill göra ( nåja, vissa begränsningar får jag finna mig i, samma som alla andra).
(null)

Den tårtan gick inte av för hackor, som man brukar säga (och då kan man ju undra varför man säge så?!). Det var trevligt hos Tobbe och man tackar för att ha blivit inbjuden! Tobbe och jag ska nu till Gotland och kämpa med Föreningen JAG - för mänskliga rättigheter och mot IQ diskriminering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela