jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

GlaDHD?

Publicerad 2018-07-19 06:54:01 i Personligt, bilder, funkisliv,

Det finns visst en diagnos som heter GlaDHD, säger i alla fall mammas kompis Åsa som är lärare i en klass där de flesta har det. Det är tack o lov en liten klass annars skulle hon inte klara av att hinna med att skratta åt allt tokigt och roligt som barnen kommer på under dagarna. I klassen har hon några medhjälpare, en mänscha och ett par hundar. Jättecoola hundar! Vår familjehund Runa har jobbat där litegrann, men nu är hon pensionär, precis som min mamma (som jobbar som assistent till mig i stället ha ha! Men hon säger att hon är i övningsstadiet för pancholivet).
Jag har en, ja faktiskt flera, diagnoser, och det har mina kompisar också. Jag är tycker det verkar som att Signe har just GlaDHD, och att detfaktiskt smittar lite när vi är tillsammans 🤪😄😆🙃🤣😂 Önskar att fler skulle ha den diagnosen!
Vi var på Grönan häromkvällen och lyssnade på Esther Kirabo, men vi skrattade inte åt henne, vi jublade och klappade händer!

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela