jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

SKIDDAG 2

Publicerad 2018-02-13 17:37:34 i Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

Dagen startade lite dramatiskt med att jag blödde näsblod!! Och det gjorde att jag knappt åt något till frukost. Och ska man åka skicart i tre timmar så behövs det...

Nå, iväg till backen bar det i alla fall! Och när jag kom till dit blev jag så glad och ivrig att åka så den tomma magen blev inte så viktig.

Idag blåste det inte men ett tjockt molnlock låg över dalen. På toppen var det sol! Vi åkte flera gånger spåret genom skogen - det gillar jag! 
Lite mer näsblod blev det, så min skidlärare, som inte heter Linn,  ringde mamma. Men mamma var cool och sa bara: "torka lite det slutar snart... "och det gjorde det. Inte ville jag sluta åka för lite näsblod inte! Det vet ju morsan.

Trött och hungrig åkte jag efter tre timmar åter till stugan!! Och minsann, efter lunch planerades en lysandkompensation för den bristfälliga frukosten! Vi bokade "Björn Olssons taxi" till Åre bageri på eftermiddagen!!! För idag är det ju fettisdagen och då ska man äta semla! Jag tog min med lite varm mjölk, det är lättare att äta brödet då!
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela