jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

DAGS FÖR NY RULLSTOL!

Publicerad 2018-02-10 07:45:37 i Personligt,

(null)

Min kära gamla Otto Bock har sett sina bästa dagar... den sista tiden har flera saker gått sönder och det tar lång tid att få reservdelar. Ett däck blev skevt, nu har jag två udda... ryggdelen brast på ena sidan, är nu nödlagad med ett extra rör i röret.... tippskyddens fjädrar går med jämna mellanrum åt fanders. Mamma är orolig att nåt mer, när som helst, ska hända, i värsta fall i Åre: så jag tar med även min innerulle dit upp. Håhåjaja, hon ska alltid ha lösningar inom räckhåll och är i ständig beredskap på allt möjligt som (eventuellt) kan hända. Verkar lite ansträngande om jag får säga vad jag tycker. Men är ju oftast bra för mig....

I onsdags var jag på konsultation på HMC och det tog två timmar att diskutera hur en rullstol ska vara beskaffad för att passa mig!  Det lite märkliga var att mamma dagarna innan "surfat runt" på nätet och kollat massor av stolar. Hon blev förvånad när konsulterna först av allt föreslog just den stol hon själv fastnat för! Jag tog det som ett mycket gott tecken! 

Så, den nya stolen är beställd, med en lång lista på "anpassningar" för att passa precis bara mig! Mamma sa att det nu vilar ett ännu större ansvar på mina assistenter att "köra och göra rätt!", för den svaga punkten är vårdarhandtagens fästen. Vi får ta en genomgång när jag fått den!
XENON!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela