jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

ÅTER VARDAG

Publicerad 2018-02-23 07:21:53 i Intressepolitik, Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

Efter en härlig skidvecka är allt som vanligt igen... igår måndag red jag, gled som en smörklick ner på Latifahs trygga rygg. Efter att morsan ihärdigt stretchat mina ljumskar och fått mig att skreva som en prima ballerina innan. Nu vet vi att jag kan det...

I tisdags var det teaterrepetition /produktion igen, alltid lika kul. Föreställningen växer långsamt fram. Jag vill inte avslöja för mycket men som ni redan vet är det en sjörövarrövahistoria!
(null)

I onsdag blev jag åter drillad av Marika, min PT på Puffa. Snart är jag nog redo att ta eget ansvar för min träning där. Ja min assistent Micke får dela det förstås, han har koll på hur och vad som ska göras.
(null)

Och så blev det torsdag, och min polare Philip lockade med mig på evenemanget Orgelmackan, i Kungsholmskyrkan. Både han och jag gillar maffig orgelmusik, vilken lysande idé att servera det ihop med en lunchmacka! Heja kyrkan!
(null)

Jag satt åt "fel håll" för jag vill inte bara höra, jag vill SE den enorma orgeln också! Efteråt hängde jag med Philip till hans jobb och kollade. Han jobbar i ett projekt i föreningen JAG som heter "Vi vill bidra". Philip fixar i ordning saker som kan återvinnas på olika sätt. Han är en miljökämpe, som jag (fast vi flyger förstås ibland och då hamnar hjälteglorian på sne...)
(null)

Idag är de fredag och jag ser fram emot att åka till mitt jobb, de blir väl lite fredagsmusik förstås. Efter jobbet snyggar jag till mig och rullar över till min gamle vän och granne Pontus, som fyller 26 år! Han bjuder på en liten middag för några av sina vänner,  de han känt väääldigt länge bara. Glad och utvald känner jag mig!
Så, det var min vecka, den var innehållsrik och trevlig. #tackvareassistansen  förstås! Hur var din?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-02-23 10:58:00

Hej Simon, kul att du hade det bra i Åre och kul att du haft en bra vecka här hemma. Jag är på Teneriffa tillsammans med Hillevi och Marie. Några assistenter har Hillevi med förståss. Vi har det också bra fast idag kommer det lite regn 🌧 men inte mer än att vi åt frukost ute. Hälsningar Maggan

Svar: Frukost UTE!!! Åh det längtar jag till! Här är svinkallt nu ju.
Simon J

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela