jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

STYRELSEMÖTESDAG m m

Publicerad 2018-12-28 20:25:02 i Personligt,

Jag har sett fram emot idag, då "min" lokala JAG-förening bestämt att ha styrelsemöte för att planera vårens aktiviteter. Kul med viktigt möte!

Dagen började dock inte bra, för min assistent som skulle komma blev sjuk 🤢. Mamma fick hoppa in i stället, jag blev lite sur över sakernas tillstånd ... så hon kallade in sin stödtrupp: farsan! Han hängde med till Motorikcenter för att bekanta sig med den mekaniska hästen som jag rider på där.
(null)

Efter ridstunden körde pappa hem oss, och jag som tillfälligt glömt att vara sur kom på det igen då jag kom hem. Så mamma fick bjuda till och pröva hela sin förhandlings- kompetens för att göra mig nöjd med läget! 
Vi blev till slut klara med lunch, dammsugning, tvätt och golvtork och kunde äntligen åka till JAG och det väntande mötet! 
Min nya assistent som går på intro kom dit och då blev jag jätteglad, och när min ordinarie assistent också dök upp kändes allt som "under kontroll".
Jag hade förberett mig med stöd av dagordningen och kunde leda mötet med hjälp av min iPad och widget go! Det blev ett livligt och engagerat möte. Alla kom till tals. Många dessutom samtidigt, ha ha ha! 
Vi bestämde några saker, jag "klubbade" beslut om kommande aktiviteter och sånt som vissa styrelseledamöter fick ansvar för att göra! En del ska jag förstås göra själv, så det "ligger på" lite i början av det nya året!!
(null)

Vi är inte så många i vår styrelse, jag hoppas att flera snart vill vara med - det är ju jättekul! Vi ska ha årsmöte den 10 feb, då vill jag att jättemånga kommer och att flera ställer upp till att väljas in i styrelsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela