jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

RÄKNAR NER

Publicerad 2018-12-30 21:59:43 i Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

I morgon är det äntligen fest! Hos mig! Jag och min kompis Pontus har väl nästan en tradition nu; att fira nyår med kompisar i vår gemensamma "utehall"!
 
Jag har tagit ner ett extrabord från vinden, dukat och slängt på lite guld och glitter, samt blåst upp några glammiga ballonger som får komplettera det julpynt som resan finns!
Alla gäster har med sig något till bordet, så det blir rikligt med gott käk! Jag kommer att gör klart en påbörjad tårta, fyra våningars, i morrn förmiddag samt göra fetaostknyten i pajdeg och en sallad. Sedan vet jag att det blir snittar, skaldjurstårta, ost o skinkpaj, grönsaksgratäng och ytterligare en sallad. Korv också tror jag? Samt efterrätt!
Åtta kompisar blir vi så med assistenter runt 20-22 pers 😱
Det kommer bli jättetrevligt!
(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela