jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

LUCIA!

Publicerad 2018-12-13 21:08:36 i Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

Jag har sett fram emot Lucia, för att få höra musiken och alla fina sångerna, och för att se alla vitklädda fina med ljus i händer och hår. Startade därför i morse med lite Luciakoll på TV. Frukost i sängen, minsann!
Efter lunch ville jag vila så då tog jag en koll till, denna gång på Youtube, men via TVn så det blev stor bild. Sedan blev det äntligen kväll och jag fick uppleva en fin körstund med vackert Luciatåg i Boo kyrka. 
(null)

Det var knökfullt i kyrkan, fast vi var ute i god tid fanns ingen bänkplats och de flesta stolar var upptagna, så jag tog plats längst fram på utsidan bredvid bänkarna. Då sa en surtant att "där får du inte sitta och spärra nödutgången". Va? Mamma som var med sa då att "vad bra att vi är vid nödutgången, då kommer vi först ut om det behövs. Vi lovar att inte hindra någon efter oss". 
Men jag kände hennes sura blickar och makade mig lite framåt, in i myllret av småbarn som satt på golvet. Det kändes lite töntigt, som att jag försökte hänga med barnen!  Det kom en ung kvinna och ställde sig i dörrhålet och då fick surtanten eld i baken och hoppade fram och sa till henne med. Men kvinnan sa bara lungt att hon kunde öppna nödutgången när och om det skulle behövas. Då sprang surtanten till prästen och klagade. Och han kom och frågade  kvinnan om han kunde få ge henne ett uppdrag...sedan visade han hur nödutgången skulle öppnas 🤗. Det löste han bra!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela