jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

GLAD ATT BO I ”RÄTT” KOMMUN!!!!

Publicerad 2018-12-16 17:46:10 i Personligt,

Kan ni tänka er! Det finns kommuner i Sverige som har LÅTIT BLI att söka särskilda medel (statsbidrag) som regeringen tilldelat för att ge (eller ge högre) ersättning till dem som har daglig verksamhet enligt LSS. 
Då har det lett till att de kommuner som sökt får mer pengar! Jag bor i Nacka och de har sökt! Jag fick en höjning från 5 till 12 kronor per timme jag är på DV detta år och nu kommer jag få en utbetalning med ett stort belopp som en uppmuntran att fortsätta på min dagliga verksamhet! 🤑 wow! Pengar är ju inte det jag precis har gott om! De räcker aldrig hela månaden!
Min mamma får en gratifikation på sitt jobb också, det är en uppmuntran för att fortsätta göra ett viktigt och bra jobb! Det brukar hon bli glad för. Och nu är jag jätteglad för att jag får detsamma!!
(null)

Men, varför har vissa kommuner låtit bli att söka de här medlen? Skiter dom i de som har daglig verksamhet? Skiter dom i de som omfattas av LSS? Vilken himla tur att jag inte bor i så taskig kommun!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela