jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

LÄNGE SEDAN..

Publicerad 2018-04-08 22:00:41 i Personligt,


Påsken kom och gick rätt fort i år! Jag hann inte få den rätta långhelgskänslan!

(null)

Jag har inte hunnit med min blogg märker jag! Är det någon som saknat mig? Här kommer lite uppdateringar på vad som tagit min tid...

(null)

Planeringsmöte på jobbet! Jag själv, min kontaktperson på DV - Nadja, min LSS handläggare - Edyta, min god man - tillika morsa Lillemor, hade ett möte där vi pratade om hur jag har det och vad jag gör och borde göra på jobbet. Jag fick visa Edyta att jag utvecklat min kommunikation, hon blev impad!
Assistentmöte med mina egna ass:ar, men två var inte med. Vi pratade som vanligt om mina rutiner och hur man ska upprätthålla dem. Hur svårt kan det vara egentligen? Roligast på mötet var att ett litet BARN var med, haha! En av mina ass har en kul liten unge, hon hade verkligen stort tålamod! Kunna sitta på möte utan att bli rastlös! De är supersvårt!

HUNDMÖTE! Kelly hälsade på, som hon brukar, på DV - och jag fick ge godis och kramar!!!!!!
(null)

HMC MÖTE: min sjukgymnast sedan evigheter - Elisabeth, mötte upp på HMC när jag provade ut min XENON, den nya rullstolen. Farväl käre Otto Bock, vi har följts åt i många år, så många att du till slut blev utdömd!
Elisabeth ska sluta jobba, hon ska bli pensionär! Konstigt, hon är ju inte gammal? Då undrar jag förstås hur de ska gå för MIG? Elisabeth har känt mig sedan jag var en plutt, hon är den som, typ efter mamma och pappa, känner mig och mina behov bäst!  Hmmm, henne kommer jag sakna!

(null)



Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2018-04-14 21:02:33

Ja, HUR ska vi klara oss när Elisabeth slutar? Glada, påhittiga, problemlösande Elisabeth som har sån koll på allt!?!?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela