jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

BRYSSELDAGS!!

Publicerad 2017-09-12 20:23:00 i Personligt,

Snart!!! Snart bär det av till EU högkvarteret i Bryssel! Där var jag för två år sedan, också med Föreningen JAG. Och före det, 2013 tror jag, så var vi ett stort gäng från JAG som var i Strasbourg! Alla gånger deltog vi i Freedom Drive som är en manifestation som anordnas av en europeisk förening för självständigt liv (för oss funkisar alltså). Många olika föreningar med Independent living som mål samlas vid Freedom Drive, dels för att gå med i ett stort demonstrationståg, och dels för att träffa politikerna i EU och prata om bland annat personlig assistans. Men också om andra rättigheter för personer med funktionsnedsättningar. Häromkvällen hade vi ett möte på JAG och pratade om programmet då vi är i Bryssel. Vi reser den 25:e sept och åker hem den 28:e. Det känns ansvarsfullt!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela