jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

ASSISTENTMÖTE

Publicerad 2017-09-13 21:00:00 i Personligt,

Jag har haft ett möte med nästan alla mina assistenter, två var tyvärr sjuka! Vi pratade bland annat om
- att sommaren varit jobbig med många luckor i schemat ( fast det var en bra planering!)
- att det är svårt att anställa och att ha timvikarier, man måste ju ha något att erbjuda med jämna mellanrum.
- att de som jobbar behöver utbildning då och då
 
Jag vill att alla mina assistenter jobbar med jämna mellanrum, timmisarna med lite längre mellanrum förstås - än de som har schemarader. Som Pelle - han har ju jobbat i elva år och alltid mer eller mindre så jag absolut minns när han jobbade sist. Nu har han fyra fasta pass i mitt 4 veckorsschema, det är toppenbra. Och så hoppar han in på lite andra pass om någon är borta.
Och som vanligt blev det på mötet påminnelser om hur det ska vara när det är som allra bäst, det finns alltid något att jobba för, att förbättra, att "befästa"!
Vi pratade också om min ekonomiska situation. Den är rätt hopplös. Min hyra kommer att vara 7 975 kr från nu. Jag har förstås 4 650 kr i bostadstillägg, men det blir alltså inte mycket kvar, jag ska ju betala mat, el, hemförsäkring, IT och telefon, medicin, färdtjänst. Ja tänk nåt klädplagg och nåt nöje, för tusan! Oj, ni fattar att jag går back varje månad va??
 
Jag behöver en sponsor eller ett jobb! Vilket är mest troligt... tror båda är lika svårt att ordna. Mina föräldrar köper ofta mat och kläder åt mig, eller råkar vara med då jag handlar - och är snabbare än jag är på att slänga fram kortet! Men så kan det inte vara hela mitt liv, för de är gamla och jag är ung. Hmmm, det finns mycket att bekymra sig över, faktiskt. Men på mitt assistentmöte var jag glad!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela