jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

NYA SKOR

Publicerad 2017-10-18 19:20:57 i Personligt,

Det var på tiden! Jag har haft samma skor hur länge som helst, för eftersom jag inte går sliter jag dem inte. Men det kan ju vara kul med nya skor ändå! Så jag bokade tid på TeamOlmed i Solna, där jag varit kund så länge som de funnits där (Innan fanns de på St Görans sjukhus). Där görs mina fotortoser, och tidigare mina ståskal och handortoser. De som jobbar där är alla mycket duktiga och supertrevliga!! Som liten var Marie min ortopedtekniker från jag var ca 1 år, till jag var ca 9, och hon jobbar fortfarande där! Och kom för att hälsa på mig igår då jag skulle prova skor! Det är så kul att många känt mig i hela mitt liv!! Hanna, som nu är min "personliga" ortopedtekniker , (eller heter det ingenjör? Hmmm...?) har varit det i massor av år, och minns alla hjälpmedel hon gjort till mig, typ vinklar och sånt, och varför vi kommit fram till att höra på olika sätt ibland! Fantastiskt! 
Jag tycker TeamOlmed barn & ungdom, som det heter, borde ha en stor fet medalj, för bättre service än hos dem finns inte! 🥇🏆
 
Hanna hjälpte mig igår att prova och välja, och det blev två par; nya sandaler och ett par snygga gympaskor. Jag har remiss för att köpa specialskor men egenavgiften är ändå 1000 kr per par. Vilken tur att mamma var med, 😅hennes plånbok är fylligare än min!  Tur att jag inte behöver köpa skor så ofta. De som måste ha specialskor och sliter ut flera par per år är det synd om. I alla fall om de måste betala själva 😬
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela