jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

MÄTT MINA VINKLAR!

Publicerad 2017-11-01 18:09:00 i Personligt,

 
 
Jag har varit och träffat min himla bra sjukgymnast Elisabet och hon har mätt alla mina vinklar! Det gör hon varje år för att se om jag blivit stramare eller mindre rörlig typ. Jag fick godkänt kan man säga, inget med min rörlighet var i alla fall sämre. Men ärligt talat skulle det kunna bli lite bättre.... fast ett "nedslag" fick jag i alla fall. Vikten. Jag väger mycket mer än för ett år sedan, ja faktiskt är det senaste halvåret jag lagt på mig. 
 
Nu ska här bli räfst och rättarting säger min mamma. Inte bea till det mesta, inte brieost varje dag, definitivt färre pizzor och hamburgermål. Ja, tar man bort brödet från hamburgaren går det an. Men pizza med extra ost, nänänä...bara ibland. Och LÄSK är nu No No. På helgen, med lite vatten i(!!)
 
Nu ska det rensas i skåp o skafferi, bort Nutella, bort ostbågar, bort med söt saft och smarrigt fikabröd.  
 
Jösses, som om det inte räckte med Försäkringskassan!,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela