jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

FÖRENINGSKUNSKAPSKURS

Publicerad 2017-11-16 22:18:00 i Personligt,

Sedan en tid finns det även i JAG lokalföreningar, elva om jag minns rätt! Varje lokalförening har en ordförande och jag är en av dem! Vi har fått en kurs nu för att vi lättare ska kunna jobba i föreningarna. En del har kommit igång rejält men det är lite olika på vilka aktiviteter, ambitioner och framtidsplaner föreningarna har
 
I Lokalföreningen JAG Stockholms län tänker vi främst ha roligt! Träffas, göra kul saker ihop. Några av oss vill starta studiecirklar. Rebecca från JAG i Värmland och Filippa från kansliets rådgivning gav oss föreningskunskaper. Marie kom och pratade om intressepolitik och att lokalföreningarna kan göra en viktig insats bland annat i Almedalen under politikerveckan. Det vill jag vara med på!!! Räckte upp båda armarna för säkerhets skull när Marie frågade om några ville vara med!
Vi ordföringar blev rätt trötta efter några timmar, men då var det påpassligt nog en god middag som väntade oss, jättegoda Wallenbergare och en maxiefterrätt! I morgon fortsätter vi och lär oss mer, och delar erfarenheter och idéer med varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela