jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

FAMILJEKVÄLL

Publicerad 2017-11-04 08:01:00 i Personligt,

Ibland, när någon av mina assistenter är borta , jobbar ju mamma (eller i sällsynta fall även pappa) som assistent till mig. Då försöker de förstås vara lika duktiga som de andra. Men hmm, vissa brister finns ju 😜. Pappa är rätt kass på att hjälpa mig med Widget Go, så man skulle kunna säga att vi inte alltid pratar ”samma språk”. Mamma har svårt att hjälpa mig med ”handarbete”, alltså när jag ska skära, hacka eller hålla i saker (hon har ont i händerna och kan knappt hålla i saker för egen del 😳). DÅ får man ta till brorsan!! Han är ju inte assistent men kan hjälpa till ändå.
 
Igår var det assistentbrist (på grund av utbildning) så mamma jobbade och vi passade på att ha familjemiddag. Pappas goda mat tackar man inte nej till!! För en gångs skull åkte vi därför direkt till föräldrahuset efter att jag slitit med teaterövning på DV hela dagen. Jag fick vila och sträcka ut ryggen i mitt gamla rum som numera känns som ett pensionatsrum, haha! Vitt överallt och rosor på kuddarna... jag känner knappt igen mitt rum!
 
Kul att träffa hundarna också, även om Ella verkar måttligt road av att träffa just mig... hon håller sig noga en bit ifrån och smilar upp sig. Men Runa väntar troget på att jag ska spilla vid matbordet. Hon bär skor i huset, särskilt pappas gamla sunkiga gympadojor... hon gillar att vila huvet på en sån!
 
Brorsan och jag återfaller lätt i gamla mönster och retas och viftar bort varann, men nu mest på skoj! Mamma och brorsan återfaller också... de är sällan överens om saker och argumenterar högre och högre med varann så man tror nån av dem snart ska explodera. De är lika envisa båda två. Men jag är säker på att de gillar varann i alla fall!
 
Sammantaget: en trevlig kväll! God mat! Kul att nöta lite ihop med familjen - och skönt att få komma hem till sig själv sedan ! 🤗

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela