jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

DAG 2 PÅ KURS

Publicerad 2017-11-17 11:10:00 i Personligt,

 
 
Idag pratar Cecilia Blanck om hur JAG kom till, hur viktig Independent Livingrörelsen är. Och hon berättar om kärnfrågorna i JAG, samt föreningens stadgar. Just nu kämpar JAG för att:
-Stoppa IQ diskrimineringen
-Rädda assistansen!
-En god man jag kan kommunicera med
-Jag vill göra en insats, inte ”ha en insats”.... - Bättre skola och förskola för alla.... - Ett tillgängligt samhälle.... - En ny hjälpmedelslag..... IL rörelsen i stort har genom tiderna kämpat för de här frågorna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela