jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

SOMMAR, SOMMAR, SOMMAR....

Publicerad 2017-06-06 22:37:00 i Personligt,

Äntligen lite väder! Jag har surat lite med vädret som var förra veckan, det har varit lite lågtryck i mig helt enkelt. Min mamma och pappa åkte till Italien, med flygplan... det gjorde mig ressugen, och lite avundsjuk, minsann. Ingen bra läggning, men jag kan inte rå för det 🙄. Mamma skickade lite bilder från deras framfart i Ligurien ( det låter som ett Smurfland? Heter det verkligen så) Jaha, då blev jag ju inte direkt gladare. Så, varje kväll ringde jag henne på FaceTime och visade ett mulet nylle. Men ibland glömde jag bort mig, och tjoade lite glatt, och då märkte jag att både mamma och pappa sken upp och blev jätteglada! Tänk vad lite det behövs för att glädja gamla föräldrar!! När de kom hem blev jag verkligen påriktigt, riktigt glad! Skönt, ordningen återställd! Och mamma mumlade om en eventuell flygresa i september... kanske Bryssel? Hoppas det! Men om några veckor ska jag till Gotland och vara med föreningen JAG på uppdrag i Almedalen! Då ska jag berätta att jag behöver en god man som förstår mig och kan begripa hur jag vill ha det i mitt liv! Det ser jag fram emot nu.
 
idag firade jag nationaldagen med Hillevi! Det var fint, lungt och trevligt! En mycket bra dag! Sol, värme, vänner! Vad mer kan man begära?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela