jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

TÅGRESEDAG! ÖSIJ

Publicerad 2017-07-12 21:26:45 i Personligt,

Årets Mariefredsresa genomförd! Jag lånade mammas bil och for i morse med två assistenter till Mariefred! Resan gick bra och när vi kom fram kunde vi i lugn och ro "turista" och kolla på tågstationen, köpa biljetter och spana på konduktörerna ( de var väldigt unga i år!). Vi käkade varsin lunchpizza innan ångloket tutade iväg på smalspårigt. Vi reste förstås i egen kupé, i 1:a klass. Hårda stolar hur som helst.... Resan gick till Läggesta och vidare till Taxinge. Vi satt kvar och reste direkt tillbaka, annars hade vi fått drälla i Taxinge i tre - fyra timmar, inget för mig inte! Så, vi fick en tvåtimmarstur, vilket jag uppskattade i alla fall.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-12 21:35:37

Vilken härlig dag Simon!! Jag är ofta i Mariefred för min mamma bor där men det är jättelängesen jag åkte tåget! Maggan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela