jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

OROLIGT OCH ROLIGT

Publicerad 2017-07-01 08:35:49 i Personligt, funkisliv,

Nu verkar mina assistenter ha tagit slut tillfälligt för mamma måste jobba, igen! Hmmm... Flera har blivit sjuka (stackars dom!) en behöver hjälpa en gammal släkting (absolut!) och ersättarna är bortresta (kul för dom...). Men mamma säger att det löser sig om man trollar lite! Så, trots att hon egentligen skulle varit på sitt eget jobb, kunde hon "hoppa in" (varför säger man så? Hon hoppar väldigt lite tycker jag, nästan inte alls) och assistera mig. Tur för Micke som väl ville gå hem efter ett dygn! Och så trollade Micke bort det han skulle göra i helgen, och blir den som jobbar när Mamma vill gå hem i morgon eftermiddag! Jag blir faktiskt orolig ändå och frågar och frågar om de som inte jobbar! Säkert lite jobbigt för den som faktiskt just då jobbar! Men jag kan inte rå för det, jag vill ha koll på min assistans! Det är så himla mycket jag har okoll på, det får jag leva med. Men för mig är assistansen förutsättningen för precis allt kan man säga-så självklart vill jag ha koll! Idag fikade jag med Hillevi i Forum! Roligt - även om hon inte ser så road ut alla gånger så vet jag att det är så! Lite tankeläsning behövs oss emellan. Om jag frågar Hillevi om hon tycker det är kul att träffa mig svarar hon bestämt JA (med handen i o f s), det gör mig glad, sen får hon se bestämd ut hur mycket som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela