jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

HÅRDA VINDAR!

Publicerad 2017-07-01 20:32:00 i Personligt,

Igår blåste det hårda vindar! Och trädet utanför mitt sovrum ( som jag annars tycker om) skrämde mig för det bankade sina grenar mot rutan och vispade argt med bladen! Pappa fick komma med sågen i all hast! Han hängde ut som en orangutang och sågade bort de grenar som var hotfulla, tack för det. Idag var det lungt och fint igen! Och nästa gång det blåser kommer trädet inte bråka med mig i alla fall!
 
Jag har, apropå hårda vindar, avbokat min resa till Gotland och min medverkan på Almedalsveckan. Mamma har sagt att det blåser hårda vindar där också. Och att det är "nassar" med i år, som får ha tält och sprida sitt budskap, som jag tror är något de flesta är lite rädda för - verkar det som. Så det är ju konstigt att de får vara där. De här nassarna är inga gullegrisar säger mamma, utan stora svin. Och de, vet jag - kan ju vara rätt ruskiga! Ja, de har ju inte bland folk att göra i alla fall!
Varken hårda vindar eller stora svin hör till det jag gillar så jag avstår från att vara med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela