jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

NY TERMIN STARTAR!

Publicerad 2017-08-23 15:33:00 i Personligt,

Dags för Lär-vux igen! Kul att återse min roliga lärare Helena, som pratar med händerna och med olika miner, ja- med hela kroppen utom rösten! Fast det kan hon också. Jag har flera kompisar som använder teckenspråk, framförallt Hillevi och Signe, och jag själv förstår många tecken, men har svårt att göra dem så andra ser vad jag vill ha sagt. Då får mina assistenter tolka. Kommunikationsstödet är nog det viktigaste uppdraget för en assistent till mig, tror jag. Man behöver vara intresserad av det också, annars blir det ju jättedåligt för mig. Som att ha munkavle. Helena kan uttrycka mycket med sitt "gummiansikte", blickar och miner kan ibland vara lika tydliga som tal. Ha ha ibland ännu tydligare. Jag får ofta höra att jag har ett uttrycksfullt fejs! Här kan man ju tydligt se att jag är en riktigt, riktigt glad unge:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela