jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

FÖRDELAR MED MAMMA 😜👌🏻

Publicerad 2017-08-01 17:21:00 i Personligt,

 Min mamma har ju fått hoppa in rätt ofta i sommar och jobba som min assistent. Vi är överens om att det är en nödlösning, för hon har ju redan ett annat jobb, och jag vill hellre ha mina egna assistenter som jag lärt upp. Mamma är ju liksom självlärd, och har inte riktigt hängt med i svängarna senaste åren. Jag har ju utvecklat lite nya vanor och släppt en del gamla intressen för nyare. Men det är bra att hon ändå håller måttet hyfsat (fast hon känns lite gammal att dra runt med. Ingen man gärna tar med till kompisar precis...) och framförallt bra att hon aldrig säger nej! När en assistent blir sjuk och ingen annan vill eller kan, då blir det mamma som kommer, oavsett om hon haft andra planer.
Jag är därför extra snäll och omtänksam... Påpekar att en kaffestund kanske passar ( hon behöver piggas upp med jämna mellanrum)... Visar att det behöver städas, för det gör vi så bra tillsammans (jag tror hon ÄLSKAR att städa, torkar alltid bort kladd på min kylskåpsdörren och micro typ direkt hon kommer hem till mig!). Och så brukar jag passa på att säga att jag vill handla! Då kollar vi i skåp och skafferi och skriver upp vad jag vill ha. Och så blir det Coop, fast jag brukar handla på andra ställen annars. Men mamma har jobbat på Coop i Orminge när jag var en plutt, och personalen pratar jättemycket med oss och frågar mig om mycket - det är kul! Anneli är min favvokassörska, och så Maria förstås. De har jobbat där i mer än 30 år, snacka om att gilla sitt jobb!

 
   
Hur som helst, när jag handlar med mamma slinker det ner en del oplanerade saker! Om jag tittar lite extra på något frågar hon genast om jag vill ha, eller typ "ska duprova det här?... det kanske du gillar"... och så ligger det i korgen. När allt är rapporterat i kassan blir jag alltid förskräckt över vad det kostar, så mamma brukar hiva fram sitt kort och betala! Sist kom hon på mig och sa "Hörru Simon, jag tror du drar nytta av att det är jag som jobbar, ha ha!" Och sen sa hon att det skulle bli lite torftigt för mig om jag aldrig fick nån "guldkant". Nu funderar jag på vad det är. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela