jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

ÅTERVINNARE! ...eller Karma för kläder

Publicerad 2017-08-14 22:06:00 i Personligt,

Som ni vet, tror jag, gillar jag återvinning! Är noga med sopsorteringen, och använder gärna saker till annat (också) när det går. Jag måste ha fått det från min tokiga mamma - hon är en återvinningsmästare! Hon återanvänder sallad t o m! Eller ger skrutten en ny chans i alla fall! En kruksallad som är uppäten planterar hon ut i en låda och då kommer en ny sallad upp,  oftast kan det bli tre salladsplantor på ett inköp 😜. 
Men nu kom jag visst lite på villovägar.. eller sidospår heter det visst!
 
Innan jag for till Skåne städade jag och mamma min klädkammare, och hon tyckte jag kunde rensa bort lite gamla sängkläder för jag har köpt nya. Så mina äldsta påslakan fick hon ta bort.  Ett har jag haft i nästan hela mitt liv, verkligen superkvalitet! En present köp från WWF! Lite barnsligt mönster, tycker jag numera.
 
Vad förvånad jag blev då jag hittade nya pyjamasbyxor då jag skulle lägga mig igår! Med bekant mönster!!
 
 
Haha! Mitt gamla påslakan var nu världens mjukaste sköna pyjamasbrallor. En ny present av en gammal 😉, jamen! de tar jag genast på mig tyckte jag!
 
Inga lappar inuti, ingen hård linning eller stram resår, bara mjukt tyg och fladdriga ben! Jättekul! Men ännu roligare blev det då mamma visade sitt nya övernattningsnattlinne, som hon tänker ha hos mig, ha ha ha! 
 
Vilken kämpaglöd detta påslakan helt otippat hade!! Nu är det tillbaka i min klädkammare, fast i andra format! Vad blir nästa fas? Näsdukar??? 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2017-08-15 13:14:19

Simon du har en helt fantastisk mamma! Hon kan verkligen trolla med återvunna saker. Så snyggt allt blev!

Svar: Javisst, nu får jag dras med mitt barnsliga påslakan ett tag till!! Näsdukar är sim sagt nästa steg!!
Simon J

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela