jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

VARDAG IGEN!

Publicerad 2017-04-07 08:05:01 i Personligt,

 
 
Efter tre intensiva dagar som JAG ambassadör är jag hemma igen och en helt vanlig fredag har börjat. Idag spelar vi vår teaterpjäs på DV: Uppdrag Andromeda! Jag har en bärande roll och saknar ersättare så det går minsann inte att vara ledig! Jag skulle nog behöva pusta ut och ha en stillsam dag med fysträning i rakt läge. Det är jobbigt att sitta hela dagarna! Man blir kanske mer trött i båda knopp och kropp än om man kan hålla sig o rörelse? Jag tror det i alla fall! Alla rullstolsburna jag känner (utom Philip möjligen- men han gymmar mycket!) är tröttare än de gående polare jag har! 
Det var kul att få åka till Göteborg! Igår höll jag en föreläsning om min kommunikation och min blogg! Men det var verkligen en utmaning!
En öppen scen med hela mässans landskap  framför sig, vid ena sidan var en rink där prova-på-idrott pågick under tjut och slammer, på andra sidan ett café fullt med sorlande människor. Hela tiden gick folk i en ström förbi åt båda håll. Mina sinnen exploderade av alla intryck och det blev ju omöjligt att ha fokus på mitt manus! Så jag tryckte lite här och var i mitt kommunikationsupplägg i Widget Go! Mamma fick väl också pröva sin simultankapacitet till det yttersta. Men vi var vid gott mod och tänkte att ingen ändå visste hur det skulle ha varit!
"Det får bli som det blir om det inte blir som det ska" sa mamma. Hon tackade för gott samarbete och sa att jag var bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela