jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

LITE DYSTERT

Publicerad 2017-04-09 21:49:16 i Personligt,

Nu har jag många funderingar. Det händer stora och små saker som påverkar mig. Framförallt flera saker.
 
I fredags märkte jag att många var upprörda och ledsna, men det var lite svårt att förstå varför. Något hände inne i stan och flera personer dog, vad otäckt!  Jag var ledsen och lite dyster för att min favoritassistent inte kom och jobbade på sitt pass. Så vi var nog nedslagna av olika orsaker jag och de andra omkring mig.
Egentligen hade jag och Signe planer på att ses på Fryshuset på fredagskvällen, men det som hände i Stockholm gjorde att vi stannade hemma i stället.Det var ju inte heller så kul.
 
Jag har en ny assistent, som är snäll och bra. Men det är ju lite jobbigt med nya assistenter, hur snälla och bra de än är. För man är inte vana vid varann och det blir lite gissningar.
En av mina vana assistenter har just slutat, och en av de vana som jobbat länge har fått en bebis och är hemma och lär känna den, och min "favvo" ska få en bebis i sommar och har därför slutat jobba nu.
Oj, mycket händer på en gång tycker jag, det är oroande. Jag ska nu försöka vänja mig vid några nya assistenter, och hoppas att de snabbt lär sig hur jag vill ha mitt liv.
 
I morgon ska jag rida, det ser jag fram emot. Och så ska mamma jobba i morgon, det händer sällan så det kan bli kul. Vi är ju i alla fall rätt vana vid varann, ha ha!
 
 

Kommentarer

Postat av: Gen

Publicerad 2017-04-10 17:26:12

Hej Sion
Ja det var hemskt det som hände i fredags men vi får inte tillåta dom att ta över våran fina stad Hoppas du får någon bra assistent o var ska mamma jobba med dig eller i stallet eller Kul att du rider vännen det är säkert kul men jag är rädd för hästar dom är såå stora hihi Kram från Gen

Svar: Jag har redan två nya o bra assistenter!!Pappa följer med till stallet, och den ena nya var med. Malin heter hon, och vare en hejare på att ta hand med bushästen jag rider på!!
Simon J

Postat av: Gen

Publicerad 2017-04-10 17:28:22

Men såg att jag skrev fel Simon heter du inget annat Visste inte hur jag skulle ändra det Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela