jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

BONUSASSISTENT

Publicerad 2017-04-10 22:27:00 i Personligt,

Idag fick min mamma jobba som assistent, det var ett tag sedan sist. Hon kom direkt från sitt andra jobb och satte genast igång hos mig! Full fart med middagsförberedelser; jag gjorde köttfärssmet och hon fixade potatisen i klyftor. När mamma jobbar får jag också ofta en sorts assistent "på köpet", ja det är pappa förstås... Han kom också till mig, och hundarna var så klart med. Vi åkte och pumpade mina rullstolsdäck på macken, sedan pantade jag mina flaskor,  47 kr. Snabbt som en iller tryckte jag på biståndsknappen! Inte för att jag direkt lever i överflöd men det lilla kan jag i alla fall ge!
Ja, och så småhandlade vi lite och for hem igen.
 
Efter maten klagade mamma över att hjulet lossnat på min resväska då vi var i Göteborg, jag tyckte hon sa att den kunde kastas!?! Då tog jag fram verktygslådan och pappa lyckades hitta den lilla del som skulle skruvas fast med hjulet!! Se där, det den ena assistenten inte kunde, det kunde den andre! Heja farsan, bra gjort!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela