jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

NÖDlösning 😜

Publicerad 2016-09-25 12:52:55 i Personligt,

Eftersom en assistent blivit sjuk (himla mycket sånt nu!) och ingen timvikarie kan jobba har det blivit stora ändringar i schemat. Min assistent som jobbade inatt kommer tillbaka ikväll (har nog aldrig hänt förut!) och MAMMA får hugga i och assistera i nio timmar - över dagen!
Hon är (lite väl) rationell. Eftersom jag behöver stå föreslog hon att jag direkt efter dusch, och kläder på, skulle ställa mig i East standen och laga till min frukost! Så då blev jag stående och åt också så klart (ovant, men det var ju lite kul).  efter ägg och baconfrullen kunde jag lätt plocka ur diskmaskinen (översta lagret bara), och sedan vispade jag ihop en kaka som snart är klar. Nu har vi två fulla tvättkorgar som ska klaras av, och sedan ska vi ut tycker mamma! Vi får se vad jag tycker när tvätten är klar. Kanske jag hellre vill laga lunch då?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela