jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

På RBU:s viktiga konferens!

Publicerad 2016-10-14 16:03:00 i Intressepolitik, Personligt, assistans, funkisliv,

Idag har jag varit på RBUs konferens "Assistans är frihet, Rädda LSS", tillsammans med min kompis Hillevi!
Vi var JAG ambassadörer och gjorde vårt bästa att komma till tals! Inte det lättaste då man inte talar med ord, och jag blir dessvärre lite förstummad då jag äntligen ges tillfälle att yttra mig. För yttra mig kan jag ju! ..med hjälp av min padda och min assistans.
TV4 filmade oss då vi blev intervjuade, hoppas det kommer med på TV ikväll! Då kommer jag bli jättestolt! Säkert Hillevi också! Här stolpar vi runt i en glädjedans efter att ha intervjuats. Man blir ju lite skakig av sånt, så det är nog bra att röra lite på de darriga benen ett tag!
 

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela