jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

Aktivist, JA(G)visst!

Publicerad 2016-10-17 07:53:00 i Intressepolitik, Personligt, assistans,

Det var minsann en kul helg! Jag fick göra det jag gillar nästan mest, visa att personlig assistans är livsavgörande för mig och många andra. Jag och Hillevi var med i ett TV4 nyhetsinslag och jag slank också med på Liberalernas propagandafilmsnutt om hur de tar strid för LSS och att bevara assistansen!
 
igår kväll bjöd jag föräldrarna på hembakt kaka (som var supergod givetvis! Mandelmassa i) och berättade om hur kul det varit att få delta på RBU:S konferens!  Den här gången behövde inte mamma vara med, för det gick utmärkt med min Karlkursutbildade assistent! Även med något mindre utbildade assistent Carl. Faktiskt kom alla mina assistenter med på nyhetsinslaget - jag visade mitt assistentgäng i Widgetappen just då
 

Kommentarer

Postat av: Maggan

Publicerad 2016-10-19 11:05:15

Hej Simon, jag har varit i fjällen några dagar. Inte så långt från Åre faktiskt....
Där har vi ingen tv och internet var lite dåligt så idag har jag sett nyhetsinslaget i TV4. Bra jobbat, både Hillevi och du!!! Jag blir så stolt över att få känna så många aktiva människor som säger vad ni tycker och påverkar i frågor som är viktiga i era liv. Toppenbra är du!
Maggan

Svar: Tack Maggan! Du är toppenbra också!
Simon J

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela