jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

Ibland är det jobbigt...

Publicerad 2016-07-31 12:28:22 i Personligt,

Det är verkligen jättebra med personlig assistans! Jag kan göra en massa saker jag inte skulle ha kunnat om jag inte haft mina assistenter. Men det vill ju till att jag har assistenter också! Ibland kan de bli sjuka och det är lite jobbigt, men för det mesta är det kul att en vikarie kommer också. Ja, de måste förstås ha semester också - precis som jag! Men det löser sig eftersom det planeras i god tid.
 
Att börja lära upp en alldeles ny assistent är både spännande, roligt och lite jobbigt. Lite pirrigt också att lista ut om man trivs ihop. Nu har jag haft en ny assistent som gått bredvid och lärt sig  och precis skulle börja jobba själv med mig. Det såg jag fram emot för vi trivdes väldigt bra tillsammans och jag kände mig trygg och glad med den personen. Men, så fick den ett annat jobberbjudande och tog det! Åh, då blev jag besviken! Och det tror jag flera av mina andra assistenter också blev. För jag tror att de också gärna vill att flera kan dela ansvaret för att det altid är någon som kan vara hos mig och assistera. Då behöver de inte vara så oroliga om de blir sjuka, och de kan få ledigt när de behöver.
 
Så, även om det oftast är tryggt och stabilt med min assistans, så finns det stunder då det känns väldigt osäkert! Tänk om flera får andra jobb och slutar bums? Det är klart att man inte jobbar hela livet som assistent till mig, några år kan räcka bra, men vissa vill man ju helst behålla livet ut, ha ha! Och den senaste var nog en sån jag velat haft några år, i alla fall...
 
Här är jag med min assistent Pelle, han har faktiskt jobbat TIO ÅR nu som min assistent!!! Bilden är från 2011...han började 2006! Jag kanske borde ge honom en medalj? :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela